mandag 6. april 2015

Siste kapittel

Lørdag var den eneste skikkelige fuktige byturen. Vi testet ut en bar kalt Mein Haus am See, som vi fikk anbefalt av bartenderen på hostellet. Det var en utrolig kul bar! Atmosfæren var avslappet og passende, og folkene som gikk der var likeså. Vi var hjemme ganske sent, men stod likevel opp tidlig på søndag. Da var det tid for marked: Flohmarkt am Mauerpark. Dette markedet slår alle markeder jeg har vært på rett ned i støvlene. Noe så utrolig kult skal man lete lenge etter! Da vi nærmet oss markedet oppdaget vi plutselig folkemengden som alle beveget seg mot Mauerpark. Vi hadde tidligere lest at det vanligvis var hit berlinere dro på søndager, men jeg kunne aldri forestille meg at et søndagsmarked kunne være så populært. Inntil vi kom hit. Utenfor markedet stod det entertainere på rekke og rad, og alle drev med sine ting i håp om at noen skulle oppdage dem. Det var sangere, gitarister, rappere og trommiser, og mye, mye mer. Markedet var kjempestort og her fantes det meste. Nye ting, gamle ting, store ting, små ting, brukelige ting, ubrukelige ting - alt man kan tenke seg! Naturlig nok brukte vi litt tid på å se igjennom dette, og vi kom hjem med litt småtteri. Å, som jeg ønsker at jeg kjørte på ferie i lastebil!

Søndag kveld ble tilbragt som den burde - i ro. Dette var jo tross alt siste sjanse til avslapping før hverdagen trenger seg på. Flyet tilbake til Norge gikk ikke før kl. 14 på søndag, så vi hadde tid til litt frokost på vårt favorittfrokoststed: Daluma, et fullvegansk sted som blant annet serverte juicer, müsli og salater. Da frokosten var inntatt måtte vi reise. Nå sitter jeg på Gardermoen og skriver og følger med på første runde i årets Tippeliga. Perfekt avslutning på en veldig fin påskeferien. Heia Glimt! 

Og så, til slutt, et bildedryss fra ferien (som jeg ikke fikk lastet opp i Berlin på grunn av internetthastigheter fra mellomkrigstiden). 

Påskepynt på Old Town Square i Praha


Der var også påskekyllingen på plass...

Frokost på Moment, Praha


Kafélivet for den wifi-avhengige

Og god mat for den matavhengige

Nydelige Praha

Snacks - potet på pinne

Fordi det er viktig å være vakker, her foran John Lennon Peace Wall

Slottet i Praha, i sol for anledningen

Frokost på vårt frokoststamsted i Berlin: Daluma

Berlin

Chaostheorie - vegansk kafé og bar

Folkemengen på Flohmarkt am Mauerpark

Turist på loppis!

Skatter i pappesker

Hostelbygningen var visst et gammelt bryggeri

Hostel Pfefferbett med Christina i front



Jeg er tilbake når reiselysten tar overhånd igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar