søndag 3. august 2014

Slutten på del to

Den andre uken er herved over, og jeg går inn i den aller siste uken av dette eventyret.

På torsdag hadde jeg en avslappet dag. Jeg gikk meg en tur langs Riverside Park og var og kikket på Columbia University. Utrolig fint universitetsområde! På vei tilbake nøt jeg utsikten fra Morningside Heigts.


Riverside Park.


Columbia University.


Subway-kø. Undergrunnsbanen, ikke fast-food-kjeden.

Utpå kvelden var jeg og spiste middag på pizzarestauranten John's of Bleecker Street sammen med Fiona og Sarah. Jeg hadde gått forbi restauranten flere ganger, og hver gang hadde det vært kø for å komme inn. Det gjorde det selvfølgelig fristende å teste den ut. Og den skuffet ikke! Vi fikk velge fyll selv, og perfekt ble det selvsagt. Restauranten var utrolig spennende. Det var ganske mørkt der inne, men veggene var dekorerte med freshe malerier og farger, og alle båsene var fulle av innrissede navn og initialer.

Fredag startet med en treningsøkt, før jeg dro til Brooklyn for å møte Fiona, til hennes siste dag i New York. Vi benyttet tiden fornuftig, til vintage-shopping! Her fant jeg også den beste vintage-butikken jeg noen gang har besøkt: 10 ft Single by Stella Dallas. Den anbefales virkelig! Senere ble Happy Hour utnyttet, og vi avsluttet dagen med middag på en japansk restaurant. Det var utrolig trist å ta farvel med Fiona, for hun er virkelig et fantastisk menneske. Da jeg kom tilbake på hostellet var det tid for å virkelig ta tak i bosituasjonen min. Under innsjekk for to uker siden ble jeg fortalt at jeg egentlig ikke hadde lov til å bo der lengre enn to uker, men at de skulle greie å ordne noe. Jeg hadde prøvd å få manager Jose (som hadde lovet meg å fikse) til å se på det flere ganger denne uken (senest tidligere på dagen), men det hadde visst gått i glemmeboken hver gang. Jeg hadde dermed et problem nå, hvor jeg dagen etter var nødt til å sjekke ut. Han var ventet til hostellet i løpet av kvelden, men da klokken var to var jeg nødt til å gå og legge meg uten å vite hva som ville skje videre.


Brukt!


Brooklyn.


Kos!


Fiona.


Mexikansk!

Da jeg våknet på lørdag fikk jeg beskjed om at Jose ikke hadde kommet tilbake til hostellet, og jeg måtte bare sjekket ut av rommet mitt. Jeg kjente at jeg begynte å bli litt irritert, for dette virket bare mer og mer amatøraktig. Jeg fikk beskjed av jenten som satt i resepsjonen om at hun skulle ordne det med ham da han kom. Så da kunne jeg bare gjøre noe annet i mellomtiden.

Jeg hadde kun ett mål for lørdag: Brooklyn Flea! Jeg ble faktisk utrolig skuffet da jeg kom dit, for jeg hadde lest så mye bra om dette markedet. Det var et stort område og så få boder! Men da jeg begynte å gå rundt skjønte jeg at det ikke skuffet likevel. De hadde mye flotte ting og klær, og alt var i god stand. Jeg ble gående der noen timer for å kikke, men siden jeg ikke kan ta med meg så mye hjem kunne jeg ikke akkurat slå meg løs (noe jeg absolutt ville gjort dersom jeg bodde her!). Jeg fortsatte brukttrenden, og besøkte en vintage-butikk i Brooklyn før jeg dro tilbake til Manhattan. Da jeg var på tur tilbake til hostellet var jeg ganske nysgjerrig på om jeg faktisk hadde et rom å komme tilbake til. Til min store overraskelse hadde de greid å skaffe meg et rom (dog bare for to netter), og jeg fikk beskjed om å betale litt over $100. Jeg fikk bakoversveis og nektet, siden Jose hadde lovet meg en god pris. Han som satt i resepsjonen måtte ringe Jose, og jeg fikk beskjed om at vi skulle ordne det da han var tilbake. Fyren i resepsjonen så at jeg var ganske irritert, og tilbød seg å bære bagasjen min tilbake til fjerde etasje. Ja, takk, sa jeg! Resten av kvelden var heldigvis ganske så rolig. Jeg avsluttet dagen med klesvask. Hurra for lørdag!


Loppis i Brooklyn.


Alle skattene!


Dust på loppis.


Brooklyn fra sin vakre side.

I dag har jeg hatt en flott dag! Jeg startet med trening, fikk ordnet resten av oppholdet med Jose til $30 per natt, og fortsatte med en tur til Brooklyn (jeg føler at Brooklyn og japanske restauranter har vært det gjennomgående temaet for de siste dagene). Der ble jeg gående langs Brooklyn Heights, og gikk over Brooklyn Bridge på tur til Manhattan. Det ble tid til litt søndagsshopping før jeg dro tilbake til hostellet igjen.


Dust med fjernutløser.


#selfie mot Manhattan


Manhattan!


Brooklyn Bridge.


Hipp, hipp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar